Zřejmě jste si všimli, že pojištění čelního skla nebývá součástí plnění v rámci havarijního pojištění. To je nutné si připojistit. Důvodem je, že výměna čelního skla se může pěkně prodražit. Ne ve všech případech je ale nutná.
Jedno je jisté. Čelní autosklo patří mezi nejdůležitější komponenty každého vozidla, osobního i nákladního. Umožnuje výhled na cestu a dopravní provoz, který má motorista před sebou, zároveň je bezpečnostním prvkem. Bez čelního skla zkrátka není možné jízdu uskutečnit. Proto by mělo být v perfektní kondici a bez prasklin.
Autosklo musí být čisté
Čelní sklo automobilu je v první řadě třeba udržovat v čistotě. Pro potřeby očisty jeho vnitřní části vám vystačí běžný přípravek pro mytí skel, tu vnější pak obstarají funkční stěrače v kombinaci s ostřikovači. Upozorňujeme na pojem funkční. Na mysli máme především gumu stěračů, která po letech může zpuchřet, což je připraví o jejich schopnosti. Takové stěrače pak zkrátka nestírají a jsou zralé na výměnu. Pozornost ale věnujte i ostřikovačům, především nádržce na vodu do ostřikovačů, která by měla být vždy plná. Obzvláště v zimním období, kdy se čelní sklo rychle zašpiní.
Zrádné prasklinky
Největším problémem čelního skla v automobilu je jeho relativní křehkost. I přes svou sílu je velmi náchylné na vznik prasklinek způsobených nárazy kamínků od protijedoucích automobilů. A ty jsou velmi zrádné. Vlivem vibrací při jízdě se totiž mohou rychle rozšiřovat a způsobit tak větší škodu. Opravu čelního skla tak často vyžaduje i velmi malá okem často nezaregistrovatelná prasklinka.
Bodové opravy i kompletní výměny
Oprava autoskel má několik podob. Zatímco malé prasklinky stačí zalepit, čímž se zamezí jejich rozšiřování, v případě většího poškození bývá jediným řešením výměna autoskla. Do té se rozhodně nepouštějte svépomocí, ale obraťte se na specializovaný servis. Výměny čelního skla provádějí například v Autosklo S.O.S. Non stop a ve většině případů dokonce na počkání. Zkrátka přijedete s rozbitým autosklem a odejedete s fungl novým.