back to top
spot_img

Dálniční známky mají svůj smysl

Ostatní právě čtou

Osobní vůz má celou řadu výhod. Předně si člověk může jezdit kam se mu zachce kdykoliv se mu bude chtít. Tato svoboda je ovšem vykoupena nejen cenou auta, ale i dalšími náklady. Mezi ty se řadí i dálniční známky.

Nemusí je mít každý

Předně je dobré si říci, že dálniční známky nejsou povinné pro každého. Platí totiž pouze na dálniční síti. Kdo tedy běžně jezdí pouze po okrskách, nemusí si dálniční známku kupovat vůbec. V opačném případě však mají řidiči povinnosti známku mít.

Ta sama o sobě není ztělesnění žádné šikany ze strany státního aparátu. Jedná se jen o způsob, jak stát získává peníze na údržbu dálnic. Navíc nejde o český výmysl. Podobné způsoby zpoplatnění dálniční sítě jsou ve světě zcela běžné.

Kde a co koupit?

Dálniční známka může mít více podob. Standardně se dají koupit tři typy, a sice roční, třicetidenní a desetidenní. Je logické, že roční dálniční známka je mnohem dražší než verze s mnohem kratší platností.

Známky je možné si koupit u speciálních kiosků, které se nacházejí ponejvíce v blízkosti hranic, avšak většina řidičů stejně využívá internet. Takto se dá totiž nakupovat v pohodlí svého bydliště.

Samotný nákup je snadný. Probíhá podobně jako v každém jiném e-shopu, jen je potřeba krom jiného vyplnit i SPZ vozidla, pro které má být známka určena. Po zaplacení zákazníkovi přijde po nějaké době potvrzovací mail. Od této chvíle začíná dálniční známka platit. Kdo nechce čekat na potvrzení zbytečně dlouho, měl by zaplatit kartou.

Jednoduché ověření

Jelikož je česká dálniční známka elektronická, ověření její platnosti probíhá prostřednictvím internetu.

Naštěstí nejde o nic složitého, a proto si platnost dálniční známky zvládne ověřit v podstatě každý. Stačí pouze navštívit portál e dalnice cz, kde se nachází speciální formulář. Po jeho vyplnění pak už jen stačí počkat na výsledek.

Pokud by snad byl negativní, je dobré si ihned dálniční známku zakoupit. Bez ní totiž řidičům na dálnici hrozí pokuta.

- Advertisement -PR články
- Advertisement -udalosti

Další články autora

- Advertisement -udalosti