spot_img

12 tipů, jak optimalizovat web pro vyhledávače 

Ostatní právě čtou

Optimalizace webu je neustálý proces, který vyžaduje pravidelné aktualizace, úpravy a promyšlenou strategii, aby byl váš web v souladu s algoritmy vyhledávačů. Odměnou vám ale bude dlouhodobě vyšší organická návštěvnost a lepší umístění ve výsledcích vyhledávání. Pokud se na optimalizaci webu teprve chystáte, máme pro vás 12 rad do začátku. 

 Optimalizace webu pro vyhledávače má technické i obsahové aspekty a v rámci SEO je potřeba dbát na oba stejně. Připravili jsme si proto základní tipy pro optimalizaci webu, které se týkají každého z nich. 

Technické SEO 

Technické SEO se zaměřuje na optimalizaci infrastruktury vašeho webu. Jeho cílem je zajistit, aby vyhledávače mohly váš web efektivně procházet, indexovat a zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Jedná se tedy o faktory, které uživatel na webu bezprostředně nevidí, ale mají vliv na jeho uživatelský zážitek.  

Klíčové aspekty technického SEO zahrnují následující položky: 

  1. Optimalizace rychlosti webu – rychlé načítání stránky je pro vyhledavače velké plus. Také pochopitelně zlepšuje uživatelskou zkušenost a snižuje míru opuštění stránky. Můžete ji zlepšit optimalizací obrázků nebo JavaScriptu či pomocí CDN. 
  1. Srozumitelné URL adresy – dejte si pozor, aby jednotlivé stránky měly jasnou a stručnou URL adresu, která je jasná vyhledávačům i uživatelům. Žádný přehršel nesrozumitelných znaků na několik řádků. 
  1. Mapa stránek – vytvořte a nahrajte do Google Search Console soubor sitemap.xml, který usnadní vyhledávačům nalezení a procházení vašich stránek. Pokud ho už máte, zkontrolujte, zda jsou všechny stránky stále platné a nenachází se zde duplicitní obsah. 
  1. Struktura webu – v rámci SEO optimalizace webu se ujistěte, že jsou vaše stránky přehledně členěné, vzájemně propojené (odkazují mezi sebou na relevantní obsah) a uživatel na nich snadno najde, co hledá. Pokud máte na webu stránky, které nejsou žádným odkazem propojené se zbytkem webu, jsou pro vyhledávače prakticky neviditelné. 
  1. Použití SSL – vyhledávače se snaží chránit uživatele před nebezpečnými stránkami. Když budete mít SSL certifikát, tak poznají, že uživatelům na vašem webu nic nehrozí a budou jim ho doporučovat.  
  1. Optimalizace webu pro mobily – používání internetu v mobilu je pro nás dnes už úplně přirozené a chceme, aby se stránky přizpůsobily zařízení, na kterém se na ně zrovna díváme. Pokud je web responzivní, opět to ocení uživatelé i vyhledávače. 

Obsahové SEO 

Základy pro technickou optimalizaci webů jsme si představili, teď je čas na to zábavnější – na obsah. Ten si asi většina z vás umí lépe představit a možná jste dokonce slyšeli o klíčových slovech nebo metadatech. Obsah by měl být užitečný pro uživatele a optimalizovaný pro vyhledávače. 

Zaměřte se především na: 

  1. Kvalitní obsah – je základem úspěšné SEO strategie. Kvalitou se myslí, že by měl být obsah informativní, relevantní, zaměřený na oblasti, které se týkají vašeho podnikání, originální (ve smyslu, že není převzatý odjinud), přehledně členěný a obsahující související klíčová slova. 
  1. Klíčová slova – jsou výrazy, které zadáváme do vyhledávače, když něco hledáme. Jakmile je v souvislosti s daným tématem použijete v textu na vašem webu, je větší šance, že se uživatelům zobrazíte jako jedna z doporučených stránek pro související téma. 
  1. Aktualizaci obsahu – včerejší zprávy nikoho nezajímají. Dejte si tedy pozor, že máte na webu aktuální informace, a ne 10 let staré neplatné poučky. Buďte aktuální. 
  1. Přehledné členění textu – čtení na webu je jiné, než když čtete knihu. Bloky textu nikoho nezajímají. Používejte proto kromě nadpisů i podnadpisy, krátké odstavce, zvýrazňujte důležité informace, zapojte odrážky, obrázky nebo grafy. Zkrátka se snažte text co nejvíce zpřehlednit, aby v něm uživatel rychle našel požadovanou informaci.  
  1. Metadata – v rámci webu se jedná o meta titulky a meta popisky, které stručně a jasně shrnují, čeho se daná stránka týká. Pomáhají tak vyhledávačům pochopit obsah, který se na stránce nachází a uživatelé se podle nich rozhodují, jestli rozkliknou odkaz zrovna na váš web. Jsou to totiž údaje, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Vždy je tedy v administraci vyplňujte. 
  1. Linkbuilding – kromě toho, aby na vašem webu stránky odkazovaly na sebe navzájem, je také důležité, aby na vás odkazovaly cizí weby. To ukazuje vyhledávači, že máte na webu relevantní obsah, který pomocí odkazu někdo doporučuje k přečetní. Zapojte proto linkbuilding a vyjednejte si nějaké zpětné odkazy z kvalitních webů. 

Pamatujte, že úspěšná SEO strategie kombinuje technickou optimalizaci, kvalitní obsah a neustálé vyhodnocování výsledků. Těchto 12 tipů vám poskytuje základní přehled, na jaké oblasti se v počátcích optimalizace webu zaměřit, ale pokud si na ně netroufáte, existují specialisté, kteří se SEO věnují a pomůžou vám s ním.  

- Advertisement -PR články
- Advertisement -udalosti

Další články autora

- Advertisement -udalosti