spot_img

Jak na skvělé reels na Instagramu?

Ostatní právě čtou

Reklamy na sociálních sítích jedou. Dnes už firmy tolik neřeší, jaká klíčová slova zvolit pro PPC reklamu. Místo toho si hrají s nápady na lákavé příspěvky na Instagram a další moderní sociální sítě. Doba se posunula, pro lidi z marketingových divizí je to ale čím dál těžší.

Marketingový specialista musí ovládat nejen slova, ale i fotky a videa. Právě vizuální obsah dnes hodně táhne, jeho výroba je však nesmírně náročná. Chce to dobrý nápad, perfektní technické zpracování, na které mimochodem musíte mít kvalitní zařízení, a k tomu všemu navrch ještě dobré popisky, hashtagy, publikaci ve vhodnou dobu. Je to docela věda. I fotka zabere spoustu času, natož pak reels.

Co je reel na Instagramu?

Reels na Instagramu jsou krátká videa (obvykle 15 až 90 sekund, to je optimální doba pro udržení pozornosti), která se dají sdílet ve stories, jako příspěvky a také se mohou zobrazovat ve speciální záložce reels na vašem profilu.

Instagram sice začínal jako sociální síť zaměřená na fotky, ale už několik let jsou na něm populární především tato krátká videa. Skvělá příležitost je to i pro firmy. Pomocí videa se dá představit nový produkt nebo služba. Spousta lidí na Instagram chodí koukat výhradně na reels. Instagram má samozřejmě šikovný algoritmus, podle kterého jim videa doporučuje. Jak na to, aby doporučoval i to vaše?

Držte se ověřených tipů

Firemní reels mohou být jednou z nejrychlejších cest, jak získat více sledujících, ale i komentářů a lajků. Stačí natočit jedno virální video, které se bude rychle šířit. Na jeho vytvoření se můžete inspirovat následujícími radami.

Vytvářejte originální obsah

Na Instagramu denně sdílí své výtvory tisíce (možná miliony) tvůrců. Zaujme ten, který bude něčím jiný, originální. Táhne obsah, který je vzdělávací, nebo zábavný. Musíte mu ale přidat trochu vlastní perspektivy. Mimochodem, je potvrzeno, že Instagram v algoritmu upřednostňuje videa, která nejsou viditelně recyklovaná z aplikací třetích stran. Vytvářejte vlastní obsah, nepublikujte videa stažená odjinud.

Přidávejte do videí text

Věděli jste, že 85 % videí na Facebooku je sledováno bez zvuku? Na Instagramu to procento určitě také nebude malé. Proto má smysl přidat do videa titulky. Kromě toho jde také o skvělou šanci, jak cílit i na neslyšící publikum. Instagram už dnes umí přidat titulky do videa sám automaticky, stačí je jen umístit na správnou pozici ve videu, aby byly čitelné.

Zapojte se do trendů

Reels na Instagramu jsou vlastně podobné celému TikToku. Objevují se trendy, které rychle přichází a zase odchází. Neváhejte se do nich zapojit. Jakmile si všimnete, že více lidí sdílí video s konkrétní tematikou, natočte ho také – samozřejmě ve vlastní originální adaptaci. Někdy jde o konkrétní písničku na pozadí, audio klip, tanec.

Upozorněte na své nové reels

Reels můžete publikovat jen tak, ale dá se třeba i sdílet ve stories. Udělejte to. Stejně tak ho sdílejte do feedu. Připněte si ho na profil. Jestli máte strach, že barevně nebo konceptem nezapadne do vašeho vyladěného feedu, nahrajte cover fotku, která se bude zobrazovat místo náhledu videa.

Máte na tvorbu působivých reels čas?

Nakousli jsme jen několik rad. Vůbec jsme se nedotkli technického provedení, všech možností nastavení, které Instagram nabízí, správných hashtagů, tématiky reels vzhledem k vašemu byznysu. Výroba jednoho takového reels je neuvěřitelně časově náročná. Právě proto spousta firem péči o sociální sítě svěřuje odborníkům.

Společnost Socialmind nabízí službu natáčení úspěšných reelsů pro Instagram. Můžete jim svěřit celou péči o sociální sítě, nebo si objednávat jen konkrétní příspěvky (třeba reels). Mají nápady, znalosti Instagramu, technické vybavení, a hlavně zkušenosti. Vědí, jak na Instagramu uspět.

- Advertisement -PR články
- Advertisement -udalosti

Další články autora

- Advertisement -udalosti